IT Supporttekniker

IT-förvaltningen söker IT Supporttekniker. Välkommen med din ansökan senast den 10 februari.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig ett arbete där du får verka i intressanta och viktiga miljöer - där dina insatser gör skillnad varje dag. Du arbetar med moderna verktyg för att erbjuda bästa möjliga användarsupport inom IT vilket innebär att vara ett stöd för användare med deras IT-relaterade frågor och problem. Du är en länk mellan IT och användare/kärnverksamhet inom hela Region Kalmar län.

IT Supportcenter ansvarar för 1:a linjens support och fungerar som användarstöd via telefon och IT:s ärendehanteringssystem. Utöver datorer och mjukvara supporterar du bl a skrivare, mobiltelefoner och videokonferensanläggningar. Tillsammans med teamet säkerställer du en fungerande arbetsplats för våra användare.

-Det bästa med att jobba i supportcentret är att man känner att man fyller en viktig funktion. Det är tydligt att vi alla är kollegor och att vi arbetar mot samma mål och jag får mycket tacksamhet tillbaka från användarna, säger Johan Svensson, supporttekniker.

Ditt verksamhetsområde är hela länet och din placering är i våra trivsamma lokaler i centrala Kalmar. Du ingår i beredskapskedjan för supporten.

Vi söker

Vi söker dig som:
- har erfarenhet och kunskap inom IT-support, gärna inom en större organisation.
- har som lägst gymnasiekompetens, det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom IT.

Vi ser gärna att du har arbetat med central klient- och skrivarhantering samt active directory. Rollen ställer krav på tekniskt kunnande, eget driv och engagemang. Du tycker om och har förmåga att lösa problem, både på egen hand och tillsammans med andra.

I linje med våra värderingar ser vi att du är en individ som har förmåga att ta egna initiativ och driva din egen utveckling framåt. Som person är du öppen och intresserad av den nya teknikens möjligheter och användning. Du har en stark vilja att hänga med i teknologiska trender och att hålla kunskaper aktuella.

Inom IT Supportcenter har du direktkontakt med våra användare från olika personalkategorier och det ställs därför höga krav på positivt bemötande. Du har förmåga att kommunicera såväl muntligt som skriftligt och anpassar dig efter mottagaren. Ett krav är att du har körkort.

Vår arbetsplats

Med IT räddar vi liv! Vår IT-verksamhet är komplex och spänner över ett stort arbetsfält, från daglig drift och förvaltning till utveckling. IT-verksamheten är en viktig strategisk resurs och en integrerad del av Region Kalmar läns kärnverksamhet och en förutsättning för en stor del av den verksamhetsutveckling som bedrivs. I IT-förvaltningen finns ca 145 medarbetare på orterna Kalmar, Oskarshamn och Västervik.

Läs gärna mer om hur det är att arbeta med IT i Region Kalmar län

Inom IT Supportcenter finns bred kunskap om Region Kalmar läns alla IT-system och en stor förståelse för användaren och dess IT-relaterade problem. Teamet värdesätter sin goda sammanhållning som kännetecknas av arbetsglädje och samarbete.

Hos Region Kalmar läns IT värnar vi om våra medarbetare och arbetar aktivt med att erbjuda en god arbetsmiljö och ett hållbart arbetsliv, t ex genom flexibla arbetstider och löpande kompetensutveckling, både på individ- och teamnivå. Vi har en stor variation på arbetsområden och våra medarbetare har goda möjligheter att utvecklas inom organisationen.

Vi arbetar med löpande urval, vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervju före sista ansökningsdag. Skicka därför gärna in din ansökan redan idag.

Läs mer om Region Kalmar län som arbetsgivare

Om tjänsten

Referensnummer:

IT:2019:1

Placering/enhet:

IT-förvaltningen

Antal platser:

2

Anställningsform:

Tillsvidareanställd

Anställningstid:

Tillsvidareanställd

Sysselsättningsgrad:

Heltid

Tillträde:

Efter överenskommelse

Lön:

Vi tillämpar individuell lönesättning.

Ansök senast:

2019-02-10

Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

Upplysning om tjänsten

Torsten Dahlberg

Basenhetschef

0480-445260
Upplysning om tjänsten

Mats Tyrbo

Facklig företrädare Vision

0480-84 000

Support

Om du behöver hjälp kan du kontakta vår support.

Telefon: 0480-841 59

Kontorstid mån-fre kl. 08:00-17:00

Om du får problem med att bifoga filer och inte kan skicka in din ansökan, skicka ansökan till supportmailen. Ange tjänstens referensnummer och bifoga filerna.

Vanliga frågor