Lönekonsult

Regionservice

Vi erbjuder

Hos oss vid Löneservice får du möjlighet att bli en del i ett härligt team där vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande uppdrag som lönekonsult. Tillsammans med chefer, kollegor och andra aktörer i lönehanteringsprocessen ansvarar du för att rätt lön betalas ut i rätt tid och till rätt person inom Region Kalmar län.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat administrering av anställningar, lönehanterings- och frånvaroärenden i vårt personaladministrativa system, Heroma. Förutom det dagliga lönearbetet kan även andra uppdrag och fokusområden ingå.

För att nå framgång arbetar vi på Löneservice med ständiga förbättringar inom löneområdet, till exempel förbättring av rutiner och kontroller, kvalitetssäkring av processen, utbildnings- och informationssatsningar.

Vi söker

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom löneområdet, alternativt en eftergymnasial utbildning inom HR eller ekonomi som arbetsgivaren bedömer relevant. Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter samt goda kunskaper i de lagar och avtal som styr lönehanteringsprocessens område.

Lönekonsultens roll är konsultativ och serviceinriktad. Du behöver därför ha ett rådgivande och lärande förhållningssätt samt att du som person är bra på att kommunicera, samarbeta med andra och bygga goda relationer. Som person behöver du även kunna prioritera och planera ditt arbete samt ett stort intresse för utvecklingsfrågor och förbättringsarbete. Du är strukturerad, effektiv, noggrann samt gillar att arbeta med siffror. Du uttrycker dig väl i tal och skrift samt har god datavana och lätt för att lära dig nya system.

Vi söker två medarbetare, en till en tillsvidareanställning och en till ett vikariat. Vikariatet är med start så snart som möjligt och till och med 2020-12-31.
Vi arbetar med löpande urval, vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervju före sista ansökningsdag, skicka därför gärna in din ansökan redan idag!

Vår arbetsplats

Inom basenheten Administration arbetar vi med faktura- och lönehantering, kundtjänst, teleservice och journalarkivering för Region Kalmar läns stora och komplexa verksamhet.

Vi är en del av Regionservice, som består av 500 medarbetare från flera olika yrkesgrupper med specialkompetens inom olika områden. Tillsammans ansvarar, utför och utvecklar vi servicetjänster för Region Kalmar läns verksamheter. Vi och våra 7 000 kollegor på Region Kalmar län jobbar för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.

Läs mer om att arbeta i Region Kalmar län

Läs mer om att flytta till Kalmar län

Om tjänsten

Referensnummer:

2020/14

Placering/enhet:

Regionservice

Antal platser:

2

Anställningsform:

Tillsvidareanställning

Anställningstid:

Tillsvidare

Sysselsättningsgrad:

Heltid 100 %

Tillträde:

Efter överenskommelse

Lön:

Vi tillämpar individuell lönesättning

Ansök senast:

2020-01-31

Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat.


Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Upplysning om tjänsten

Jonna Gustafsson

0480-842 67
Upplysning om tjänsten

Carin Sundström, Vision

0480-83785

Support

Om du behöver hjälp kan du kontakta vår support.

Telefon: 0520-58 00 50

Telefontid vardagar 08:30-12:00 och 13:00-16:30