Nya medarbetare till AnorexiBulimiCenters mottagning i Västervik

Psykiatriförvaltningen

Vi erbjuder

Vi förstärker nu verksamheten i Västervik med ytterligare medarbetare!

Med placering inom AnorexiBulimiCenter Nygatan 10 Västervik söker vi nu medarbetare som är ansvarstagande, som har en god samarbetsförmåga kan ta egna initiativ och arbeta självständigt. Du bör ha ett Intresse av att vidareutveckla mottagningen och ha ett patientfokus.

För de terapeutiska tjänsterna kommer arbetsgivaren erbjuda utbildning inom ätstörningsområdet.

Vi söker

Socionom

Kvalifikationer: socionomexamen, erfarenhet att ha jobbat inom psykiatrin är meriterande. Tjänstgöringen kommer delvis vara förlagd i Dagsjukvården. För övrigt kommer Du arbeta med att bedöma och behandla patienterna och erbjuda terapeutiska samtal med familj och individ.

Sjuksköterska

Kvalifikationer: leg sjuksköterska, meriterande med vidareutbildning i psykiatri. Du kommer att tillsammans med läkare vara företrädare för somatisk kompetens i det multidisciplinära teamet. Tjänstgöringen kommer delvis vara förlagd i Dagsjukvården. Du kommer även att handleda och stödja samverkanspartners samt ha terapeutiska samtal.

Medicinsk sekreterare

Kvalifikationer: Hälso- och vårdadministratörs utbildning. Du kommer tillsammans med kollegor ansvara för de administrativa rutinerna inom basenheten. Tjänsten innebär också att bemöta patienter i reception/telefon och att delta aktivt i att utveckla verksamheten administrativt. Den pågående digitaliseringen inom vården är central varför intresse inom detta område är meriterande. Som administratör på ABC kommer Du ha en central roll i verksamheten Arbetet kräver flexibilitet då arbetsuppgifterna är mycket varierande.

Vår arbetsplats

AnorexiBulimiCenter (ABC) är en specialistenhet för utredning och behandling av ätstörningar. Målgruppen är barn/ungdomar och vuxna som drabbas av Anorexi, ,Bulimi  och hetsätningsproblematik . Organisatoriskt utgör vi en egen basenhet och har hela Kalmar län som upptagningsområde. Enheten har två mottagningar en i Kalmar och en i Västervik. ABC arbetar utifrån ett helhetsperspektiv där psykologiska, biologiska och relationella faktorer tillmäts lika värde. De multidisciplinära teamen har företrädare för olika behandlingsinriktningar och specialkunskaper där varje medarbetare bidrar med sin specialkompetens.

 

Vi ingår i Psykiatriförvaltningen i Region Kalmar län. Inom förvaltningen arbetar totalt 600 medarbetare med specialistpsykiatrisk vård och behandling för vuxna, barn och ungdomar.
Psykiatriförvaltningen är en del av Region Kalmar län, vars 7 000 medarbetare jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare.
Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.



Läs mer om att arbeta i Region Kalmar län

Läs mer om att flytta till Kalmar län

Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Om tjänsten

Referensnummer:

2021/733

Placering/enhet:

Psykiatriförvaltningen

Antal platser:

3

Anställningsform:

Tillsvidareanställning

Anställningstid:

Tillsvidare

Sysselsättningsgrad:

Heltid 40 tim/v

Tillträde:

Efter överenskommelse

Lön:

Vi tillämpar individuell lönesättning

Ansök senast:

2021-10-21
Upplysning om tjänsten

Margareta Olsson, Enhetschef

0480-844 61 alt. 070-306 85 98

Support

Om du behöver hjälp kan du kontakta vår support.

Telefon: 0520-58 00 50

Telefontid vardagar 08:30-12:00 och 13:00-16:30

Uppdaterad 22 oktober 2021 Lämna synpunkter på innehållet