Sjuksköterska/Distriktssköterska till Högsby hälsocentral

Primärvårdsförvaltningen

Vi erbjuder

Vill du arbeta som sjuksköterska/distriktssköterska på en mellanstor hälsocentral i Högsby, tillsammans med personal med bred kompetens och lång yrkeserfarenhet?
Vi tror på ett långsiktigt och positivt arbete med förbättringar, kvalitet och bemötande som skapar en trivsam miljö där såväl patienter som personal vill stanna. Detta ger oss en god tillgänglighet och nöjda patienter. Vi står inför framtida utmaningar med nära vård där primärvården får en allt större roll. Trivs du med att utveckla verksamheten och utvecklas själv, kommer du att trivas i vår grupp. Vi arbetar med sjuksköterskeledda mottagningar inom ett flertal områden där mottagningsarbete och utvecklingsarbete ligger i linje med verksamhetens mål och behov. Som distriktssköterska/sjuksköterska gör du även medicinska bedömningar i telefonrådgivningen.

Vi erbjuder en tillsvidareanställning och ett vikariat på cirka ett år, med möjlighet till förlängning.

Vi söker

Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, gärna vidareutbildad till distriktssköterska. Starkt önskemål om erfarenhet av medicinska bedömningar samt en vana att arbeta i team.
Vi vill att du är flexibel, prestigelös och hjälpsam kollega. Du har mycket god förmåga att arbeta i team samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt och driva ditt arbete framåt. Du trivs med att ge god service till både kollegor och patienter och känner dig bekväm i din kontakt med patienterna. Du är nyfiken, tycker om att lära dig nya saker och bidrar till god stämning på hälsocentralen. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Rekrytering, urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Vår arbetsplats

Högsby hälsocentral arbetar för att utveckla glesbygdsmedicin och vara en del av omställningen till Nära vård. Vi arbetar aktivt med utvecklingsarbeten i vår vardag och tycker om att tänka annorlunda och prova nytt. Antalet kommuninvånare i upptagningsområdet är ca 6000 personer, varav ca 5000 är listade på vår enhet. Området har en vidsträckt glesbygd och består av en mångkulturell befolkning. På vår hälsocentral arbetar allmänläkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare och kanslist. Hälsocentralen har även kurator knuten till sig.

Vi är en del av Primärvårdsförvaltningen, som erbjuder hälso- och sjukvård till hela Kalmar län. Vi finns både i större städer och på mindre orter. Med allmänmedicin som vår utgångspunkt ser vi människan i ett helhetsperspektiv och arbetar för att främja hälsa i alla möten.
Primärvårdsförvaltningen är en del av Region Kalmar län. Tillsammans är vi 7 000 medarbetare som jobbar för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.


Läs mer om att arbeta i Region Kalmar län

Läs mer om att flytta till Kalmar län

Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Om tjänsten

Referensnummer:

2021/1014

Placering/enhet:

Primärvårdsförvaltningen

Antal platser:

2

Anställningsform:

Tillsvidareanställning

Anställningstid:

Tillsvidare

Sysselsättningsgrad:

Heltid 100%

Tillträde:

Efter överenskommelse

Lön:

Vi tillämpar individuell lönesättning

Ansök senast:

2022-01-09
Upplysning om tjänsten

Marie Jonsson, Verksamhetschef

0491-283 00
Upplysning om tjänsten

Mari Eklind, Vårdförbundet

0492-178 55

Support

Om du behöver hjälp kan du kontakta vår support.

Telefon: 0520-58 00 50

Telefontid vardagar 08:30-12:00 och 13:00-16:30

Uppdaterad 9 december 2021 Lämna synpunkter på innehållet