Tillträdande trafikdirektör Mattias Ask
Pressmeddelande 2023-05-16

Klart med ny trafikdirektör

Mattias Ask, 47, blir ny trafikdirektör och chef för Kalmar länstrafik. Han tillträder tjänsten den 1 september.

Mattias Ask jobbar sedan 2015 som förvaltningschef vid omsorgsförvaltningen i Kalmar kommun. Han har tidigare också varit kommundelschef vid Södermöre kommundelsförvaltning.

Mattias Ask har också under sitt tidigare yrkesliv bland annat jobbat med regionala utvecklingsfrågor och internationella frågor vid landstinget och regionförbundet i Sörmland.

– Jag är väldigt glad att Mattias Ask blir ny trafikdirektör. Han har en gedigen erfarenhet av chef- och ledarskap i offentlig verksamhet och har också ett brett nätverk inom länet, säger regiondirektör Ingeborg Eriksson.

– Kollektivtrafiken är en central del för en hållbar utveckling i länet. Att leda det arbetet är en komplex utmaning, som jag kommer att ta mig an med stort engagemang och bidra utifrån mina tidigare erfarenheter och arbetssätt, säger tillträdande trafikdirektör Mattias Ask.

Mattias Ask, tillträdande trafikdirektör

Uppdaterad 3 augusti 2023 Lämna synpunkter på innehållet