Beställ arbetsgivarintyg

Här kan du som arbetar eller har arbetat inom Region Kalmar län beställa arbetsgivarintyg.

Oftast är det din a-kassa som begär ett arbetsgivarintyg. Arbetsgivarintyget innehåller uppgifter om hur mycket du har arbetat, vilken lön och vilka olika ersättningar du har eller har haft, samt uppgifter om anställningsform och anställningstid. Arbetsgivarintyg görs som längst 13 månader bakåt i tiden.

Ditt arbetsgivarintyg kommer att skickas digitalt till arbetsgivarintyg.nu, som är en tjänst tillhandahållen av Sveriges a-kassor. Om du behöver ett arbetsgivarintyg i annat syfte än att lämna till din a-kassa behöver du kontakta Löneservice på telefon 010-358 12 65. Det gäller även om du av någon anledning har behov av ett arbetsgivarintyg för längre period än 13 månader.

För att kunna utfärda ett arbetsgivarintyg behöver anställningen eller perioden det gäller vara avslutad och lön måste ha utbetalats för den period du begär. Om du behöver ett arbetsgivarintyg under pågående anställning och vill att det skickas direkt, måste det anges i din beställning nedan.

Beställ här

Om ditt arbetsgivarintyg gäller datum framåt i tiden behöver vi veta om du vill ha ditt intyg nu med de uppgifter som finns eller om du vill ha det senare när perioden är avslutad (se text ovan om arbetsgivarintyg).
Digitalt arbetsgivarintyg

Här kan du läsa om hur vi hanterar personuppgifter.

Intygsbeställningarna behandlas i den ordning de kommer in och handläggningstiden är mellan 1 och 14 dagar.