Leverantörsfakturor

Enligt lag ska alla leverantörer till offentlig sektor skicka e-faktura. Här hittar du information om hur du går tillväga.

Observera att en faktura via mejl eller pdf inte är en e-faktura.

E-faktura

Vi har avtal med Qvalia om att ta emot elektroniska leverantörsfakturor via deras fakturaväxeltjänst. Qvalia erbjuder olika tjänster för att skicka elektroniska fakturor.

För att komma igång med att skicka e-faktura till oss, gå till vår projektsida hos Qvalia

Fakturareferens

Alla inkommande fakturor till Region Kalmar län ska vara märkta med en referens. Referensen skall beställaren uppge vid beställnings-/köptillfället och du som leverantör kan kräva att beställaren uppger denna.

Referensen har sju eller fem siffror och anges på fakturan i fältet Er referens.

Förutom referensen är det bra om beställarens namn framgår på fakturan. Det är viktigt att fakturareferensen kommer först, sedan kan även namnet skrivas in.

I de fall Region Kalmar län har uppgett ett order-/beställningsnummer i samband med ordern eller beställningen ska detta nummer anges på fakturan.

Avsaknad av referens- och/eller ordernummer kan leda till att fakturan inte kan betalas på förfallodagen.

Organisationsnummer och övrig information

Organisationsnummer: 232100-0073