Vårdklädd person
Nyhet 2023-12-04

Gör en insats i sommar – jobba hos oss!

Vill du ha ett sommarjobb som betyder något? Hos oss får du vara med och ge länets invånare ett friskare, tryggare och rikare liv. Nu söker vi 400 sommarvikarier både till hälso- och sjukvården och våra serviceyrken.

Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling i Kalmar län. Vi är 7 000 medarbetare som möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag.

Just nu annonserar vi för sommarvikarier inom vården - bland annat undersköterskor, sjuksköterskor, vårdare och medicinska sekreterare, men även serviceyrken som kock, köksbiträde, måltidsvärd och lokalvårdare. I januari lägger vi också att annonserna för till exempel lagerarbetare, vaktmästare och ekonomiassistenter.

Folktandvården söker även sommarpraktikanter.

- Hos oss får du möjlighet att lära dig mer om hur det är att arbeta inom välfärden, säger HR-direktör Helen Persson. Det är ett av Sveriges viktigaste yrkesområden och vi kommer att behöva rekrytera många fler kompetenta medarbetare framöver. Ett sommarjobb hos kan vara början på något nytt.

För att söka sommarjobb inom de flesta av våra yrken behöver du ha gått ut gymnasiet.

Uppdaterad 7 december 2023 Lämna synpunkter på innehållet